Mitt liv som superbrat: Episod 2

När vi väl står i entrén till Massimo Dutti händer det mest otänkbara.....

det vibrerar till i min Balenciaga väska och jag fiskar snabbt upp min Gucci designade LG-telefon. Jag ser på displayen att det är ett sms från Gustaf och känner med ens en varm känsla sprida sig genom kroppen. Gustaf, han är killen med det stora K: et, killen i alla tjejers drömmar såväl som hos allas svärmödrars.

Precis som jag trodde ville han bara checka av att han skulle hämta upp mig klockan sex ikväll, för att sedan åka ut till hans föräldrar på Djursholm för en stor middagsbjudning.

Jag hade redan veckan innan fått reda på denna tillställning och hade då börjat fundera över en lämplig klänning, men inte hittat någon.

Jag tar en snabb titt på min Rolex och konstaterar för Desirée att jag har fyra timmar innan jag ska vara färdig. Fyra timmar och massor att göra, det gäller att prioritera och planera.

Jag drar med mig Desirée in i Massimo Duttis extravaganta butik som vi stått utanför några minuter och säger åt henne att ställa in radarn på en svart, simpel klänning.

Trettio minuter senare och tolvtusen kronor fattigare skyndar vi ut ur butiken samtidigt som jag ringer efter en taxi. Det finns inte en chans att jag springer i mina Mulberry stiletter.

Taxichauffören som verkar vara på ovanligt bra humör tar glatt emot de vägbeskrivningar vi ger honom, och inom loppet av några minuter befinner vi oss utanför Olle Ekman på Riddargatan, där jag dagen innan bokat tid för sminkning och håruppsättning.

Jag säger hastigt adjö till Desirée som önskar mig lycka till, och ber mig ringa imorgon och berätta hur spektaklet gick.

Efter att ha visat upp mitt klubbkort och förhandlat om vilken look de ska ge mig, placeras jag i en stol och ser på mig själv i spegeln, och det ända jag kan tänka på är varför ska jag alltid skjuta upp saker och ting till sista minuten?

Jag ber dem lägga en lätt make-up med störst fokus på hyn, eftersom jag inte vill göra ett överdramatiskt första intryck på Gustafs föräldrar, och tillsammans med det fina, glansiga Hollywoodlockar.

 

Drygt en och en halv timme senare sätter jag nyckeln i låset och ställer varsamt ner min exklusiva påse från Massimo Dutti, innehållande min mycket dyra men välinvesterade klänning, på hallgolvet.

Jag kastar ett öga på klockan och ser att den tack och lov bara är kvart över fem. Fyrtiofem minuter kvar innan Gustaf kommer och det enda jag egentligen behöver göra är att ta på mig klänningen, välja ut ett par skor och en liten kuvertväska.

Jag bestämmer mig för att ta mina nya Jimmy Choo-skor som jag medvetet sparat till ett tillfälle som det här tillsammans min guldiga Marc Jacobs kuvertväska och ett halsband jag fick av Gustaf på vår andra dejt.

Jag tar en snabbt titt i spegeln och är verkligen nöjd med det jag ser. Jag hinner precis lägga på ett lager juicy-tube läppglans innan jag hör Gustafs röst utifrån hallen.

Jag skyndar ut och möts av en strålande glad pojkvän iförd en svart prydlig kostym och rosa Ralph Lauren skjorta. Å vad han är stilig!

 

Kvällen blir en succé. Vi minglar och njuter av den festliga atmosfären.

Efter att ha ätit en underbar trerätters middag och kanske druckit ett glas vin för mycket viskar jag försiktigt i Gustafs öra att jag börjar bli trött. Jag har trots allt hunnit med en hel del idag och känner att jag helst av allt bara vill sjunka ner i min nybäddade säng och sova så länge mitt samvete tillåter mig, vilket efter en sådan här stressig dag kan bli många timmar.

Gustaf har inga som helst invändningar utan lägger varsamt armen över mig och vi promenerar ut till hans bil. Det sista jag tänker på väl hemma i sägen är hur lyckligt lottad jag är som har en sådan underbar pojkvän som Gustaf, efter det gör jag entré i drömmarnas värld.


Haha, yeah right bitch! Men så kan man också leva, varför inte? typ...

Kommentarer
Postat av: ...

varför känns det som att lite av det där är din dröm, speciellt den dära rosa skjortan.. nå Josefine?

2007-05-27 @ 20:58:07
Postat av: josefine

you wish! men visst, rosa skjortor är ruskigt najs på vissa, på andra ser det dock ut som en grisfarm släppt lös hela killinggänget på frifot eller nåt i den stilen. med andra ord - ingen hit!
brunt hår + rosa skjorta = NAJS
blont hår + rosa skjorta = Inte alltid najs, men i många fall stenraffigt!

2007-06-02 @ 00:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0